.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغییر در ترکیب شورای شهر تهران
همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای شهر تهران موجب شده تا تعدادی از منتخبان در منظر انتخاب برای مناسب دولتی قرار گیرند و به این ترتیب ترکیب شورای چهارم هم دستخوش تغییراتی شود. انتخاب افرادی از میان اعضای شورا برای تصدی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی باعث شده تت ترکیب قطعی ۳۱ نفره اعضای شورا در حدود دو هفته مانده به شروع شورای چهارم، مشخص نباشد.

به گزارش جهان، محمدمهدی مفتح سی‌ویکمین عضو جدید شورای شهرتهران در انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، از شهر تویسرکان به مجلس شورای اسلامی راه یافته و با قطعی شدن حضور او در مجلس می‌بایست نفر سی و دوم یعنی مسعود سلطانی‌فر با ۱۱۴ هزار و ۱۱۸ رای به عنوان عضوعلی البدل اول وارد شورا شود. اما خود مسعود سلطانی‌فر کسی است که طی چند هفته گذشته برای وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود و نگاه‌ها به سمت دومین گزینه علی‌البدل یعنی ولی‌الله شجاع‌پوریان با ۱۱۰ هزار و ۶۹۶ رای جلب شده بود. البته در حال حاضر و با رای نیاوردن سلطانی‌فر برای وزارت احتمال سپردن مسئولیت‌های دیگر به او در دولت وجود دارد و وی پس از جلسه رای اعتماد درباره اینکه آیا با دولت یازدهم همکاری‌های خود ادامه خواهید داد یا نه، گفت است که به درخواست دولت بستگی دارد ولی انشاءالله به شورای شهر تهران می‌روم و در آنجا حضور خواهم داشت.

البته هفته گذشته رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا از درخواست تعدادی از اعضای شورا برای انصراف مفتح از مجلس خبر داده بود اما تاکنون خود مفتح و دیگر اعضای شورا خبری از اعلام حضور مفتح در شورای شهر تهران نداده‌اند و به این ترتیب جا‌به‌جایی اولین علی‌البدل قطعی است.

اگرچه احتمال حضور احمد مسجدجامعی در وزارت فرهنگ و ارشاد و مهدی حجت در سازمان میراث فرهنگی تقریبا منتفی شده است اما همچنان گمانه‌زنی‌هایی برای حضور تعدادی از اعضا در دولت وجود دارد. در این میان حضور تعدادی از اعضای شورای سوم نظیر حسن بیادی و معصومه ابتکار در بدنه دولت مطرح است و این روند نه تنها به ارتقاء جایگاه شوراها کمک می‌کند بلکه نمود عینی خوبی برای نخبه‌پروری و جایگاه مساعد برای رشد در مجموعه بزرگ شوراهاست. چه اینکه همین روند جایگزینی اعضای جدید و قدیم شورا به عنوان مدیران دولتی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

عیسی فرهادی - فرماندار تهران در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اعلام اینکه اعتبارنامه اعضای شورای چهارم در روز ۱۲ شهریور و همزمان با تحلیف اعضا ارائه می‌شود، افزود: روز ۱۲ شهریور اعضای جدید به دعوت فرمانداری تهران برای مراسم تحلیف د رصحن شورای شهر تهران جمع شده و مراسم تحلیف انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تحلیف هیات رئیسه سنی تعیین شده و این هیات رئیسه هیات رئیسه اصلی را انتخاب خواهد کرد و به این ترتیب اولین جلسه شورای چهارم برگزار می‌شود.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه تعداد اعضا و ترکیب و تغییرات آن و جایگزین شدن اعضای علی البدل تا ۱۲ شهریور امکان‌پذیر است.

فرهاد گفت: در مراسم تحلیف شورای چهارم فرماندار و نماینده‌ فرماندار حضور خواهند داشت.

دیگر اعضای علی‌البدل شورای شهر چهارم پایتخت به ترتیب شامل علی صابری با ۱۰۹ هزار و ۴۱۱ رای به عنوان نفر سی و چهارم، افشین حبیب‌زاده کلی با ۱۰۸ هزار و ۵۹ رای به عنوان نفر سی و پنجم و حسن خلیل‌آبادی با ۱۰۶ هزار و ۷۳۱ رای به عنوان نفر سی و ششم در نوبت ورود به شورای شهر تهران قرار دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.